FAQ

Hva koster frakten?
Privat levering med Bring (hentes på posten) - 99,- Bring Bedriftspakke - 199,- kroner Frakt på ordre under 200,- kroner er 199,- uansett kundetype.
Kommer pakkene hjem til meg?
Bring forsøker først å levere hjemme. Hvis du ikke er hjemme blir pakken(e) levert ved nærmeste postkontor/Post i Butikk. Det er mulig å angi en alternativ leveringsadresse, f.eks. arbeidsplass, nabo eller familie.
Kan jeg få sporingsinformasjon?
Ja, du mottar sporing på mail sammen med din faktura når ordren er ekspedert.
Jeg har mottatt en skadet vare?
Hvis du skulle være uheldig å motta en skadet vare skal dette meldes som transportskade til oss så fort som mulig. Send oss en beskrivelse av skaden på mail, og vedlegg bilder av skadene, så melder vi skaden til transportfirmaet. Husk å ta vare på emballasjen osv., da fraktfirmaet kan få behov for ytterligere fotodokumentasjon.
Er varen(e) min(e) forsikret under frakt?
Ja - alle pakker er forsikret, så hvis de skulle forsvinne eller bli skadet underveis holdes du som kunde skadesløs.
Kan jeg betale med kort?
Ja, du kan betale med VISA, Visa Electron og MasterCard. Evt. gebyrer opplyses ved betaling.
Kan jeg få faktura?
Nei - vi sender ikke varer med faktura. Man kan betale med kort, eller forskuddsbetale via nettbank.
Beløpet er reservert på mitt kort etter at ordren er annullert?
Viktig informasjon om ordre som betales med MasterCard og VISA Electron som IKKE blir gjennomført.
Det internasjonale system omkring MasterCard og VISA Electron er bygget opp så pengene reserveres på kortholders konto allerede ved bestilling av en ordre. Beløpet vil være reservert i 3-5 bankdager, så vent gjerne med å kontakte oss vedr. en aktuell reservasjon til de 5 bankdagene har gått.
Pengene er utelukkende reservert i bankens varetekt, og BoatLab.no har INGEN råderett over, eller adgang til, pengene.
Kan jeg betale via nettbank?
Ja, du kan betale via din nettbank til vår konto i Ringkjøbing Landbobank. IBAN DK9076700004598004 BIC/SWIFT RINGDK22
Hvor lang er leveringstiden?
Du finner leveringstid for hver enkelt vare inne på produktsiden. Leveringstidene på hjemmesiden er estimater som oppdateres etter beste overbevisning. Det kan mot forventning forekomme lengre leveringstider enn det som er angitt på hjemmesiden.
Hvor lang er produksjonstiden på klistremerker/streamere?
Normalt produseres disse fra dag til dag.
Har dere alle produkter på lager?
Nei, dessverre ville det være umulig å lagerføre alle varer, da vi har over 250.000 forskjellige produkter på våre hjemmesider. Du kan se lagerstatus for hvert enkelt produkt på hjemmesiden. Lagerstatus oppdateres hvert 15. minutt hele døgnet. Bemærk at lagerstatus/leveringstid er veiledende, og at feil dessverre kan forekomme.
Hvor fort besvares e-post?
Normalt besvares all e-post i løpet av dagen. Hvis vi f.eks. skal innhente informasjon fra leverandør eller produsent kan svartiden bli lengre. Send oss gjerne en påminnelse hvis du syns det har gått for lang tid, så vi kan rette ny henvendelse til leverandør/produsent.
Kan jeg kontakte dere hvis jeg vil ha en mer presis leveringstid?
Ja - du er selvfølgelig alltid velkommen til å ringe eller sende oss en mail.
Varene mine har ikke kommet ennå?
Hvis varene er avsendt fra vårt lager men ikke har kommet til deg ennå, og du har ventet over 10 arbeidsdager, er du velkommen til å kontakte oss på mail eller telefon og stille spørsmål om din levering.
Hva er kontorets åpningstider?
Telefonene er åpne alle hverdager fra 0800 til 1600, hvor vi også besvarer e-post. Lageret pakker også utenfor kontortiden. Vær derfor oppmerksom på at din ordre kan bli pakket og sendt utenfor våre åpningstider.
Hvor lenge kan jeg reklamere en vare?
Du har 2 års reklamasjonsrett ved onlinehandel. I den perioden kan du reklamere over produksjonsfeil på en vare. Hvis reklamasjonen avvises kan varen sendes ut igjen for egen regning. Vi oppbevarer avviste reklamasjoner i 14 dager, hvoretter varen(e) bortskaffes.
Hva er en forbruksvare?
En forbruksvare er en vare med begrenset levetid eller utløpsdato, som f.eks. lyspærer, eller væsker og pleieprodukter som ofte har en begrenset holdbarhet etter åpning.
Avvist reklamasjon?
En reklamasjon kan bli avvist hvis feilen ikke er reklamasjonsberettiget. Ved avvist reklamasjon kan varen sendes ut igjen for egen regning. Vi oppbevarer avviste reklamasjoner i 14 dager, hvoretter vi bortskaffer varen(e).
Har jeg returrett på mitt kjøp?
Som utgangspunkt har man alltid angrerett/returrett ved onlinehandel. Bemerk at spesialproduserte varer som f.eks. metervare, og noen bestillingsvarer, ikke tas retur. Ring eller send oss en mail hvis du har spørsmål til dette. Det er ikke returrett ved B2B-handel/firmakjøp.
Hva skal jeg huske hvis jeg sender en vare retur?
Du skal alltid utfylle returskjemaet som du finner her på hjemmesiden, og vedlegge en kopi av din faktura. Varen skal sendes retur i salgbar stand (dvs. vi skal kunne selge varen som ny/urørt), så husk å pakke den forsvarlig inn.
Angret kjøp - kan jeg få en returlapp?
Ved angret kjøp står man selv for returforsendelsen. Du kan selv velge hvilken transportør du sender med, men det er viktig at du sender pakken direkte til vår adresse, og ikke til post i butikk. Vi har ikke mulighet for å kjøre ut og hente pakker.
Tilpassede varer og åpne væskebeholdere verdiansettes til 0,- kroner ved evt. retur
Varer som er tilpasset etter kundens ønske/behov i størrelse eller lengde, som f.eks. tau, slanger, lister og annet, verdiansettes til 0,- kr. ved en evt. retur (betraktes som verdiløst). Væskerbeholdere (f.eks. olje, pleieprodukter) som har vært åpnet verdiansettes også til 0,- kroner ved evt. retur (betraktes som verdiløst).